Pacificació, semàfor i poliesportiu

Ahir, dimarts 3 de març, va ser un dia molt important per l’escola de les Aigües i les famílies que en formem part. La Rosa Alarcón, regidora de mobilitat i regidora del districte Horta-Guinardó, acompanyada de molts d’altres agents implicats de l’Ajuntament de Barcelona (gerent del districte, consellers de districte, tècnic de mobilitat,…), van venir a l’escola a explicar-nos quines actuacions tenen previstes tirar endavant al voltant de l’escola i a conèixer el projecte d’Illa Verda Baix Guinardó (barri, salut i escola).

Els compromisos que va adquirir són:

• Aquest 2020 l’escola ha entrat a dins del programa Protegim Les Escoles i, per tant, a llarg de l’any s’executaran mesures de pacificació a l’entorn de l’escola. Aquestes estaran prèviament consensuades amb l’escola.
  • El 2021 crearan un nou pas de vianants regulat per semàfors al carrer Sardenya, a l’alçada del carrer Romans.
  • El 2023 disposarem del projecte executiu del nou poliesportiu del Baix Guinardó. Com a primer pas, es realitzarà un avantprojecte amb la participació de tots els col·lectius implicats en el qual es definiran els usos que aquest haurà d’acomplir. A finals de mandat, s’espera poder tenir iniciats els tràmits de licitació de les obres, per assegurar la seva execució al llarg del mandat següent.

La direcció de l’escola de les Aigües, juntament amb membres de l’AFA, les direccions de l’escola bressol Marina i l’institut Teresa Pàmies i el representant de l’associació de veïnes i veïns del Baix Guinardó, explicaren detalladament cadascun dels tres eixos amb els quals es vertebra el projecte d’Illa Verda Baix Guinardó (barri, salut i escola):

1. Pacificació a l’entorn dels Centres Educatius
  2. Transició verda dins dels Centres Educatius
  3. Construcció del Poliesportiu

L’intercanvi d’opinions, de peticions i de compromisos va ser molt profitós i va suposar un gran pas endavant per la nostra escola. Ens esperen uns mesos de feina, de concreció de mesures, d’intercanvis d’opinions,.. però estem il·lusionades ja que, ara sí, serà feina que veurà la llum.

Confiem també que al llarg dels propers mesos puguem resoldre dubtes tan importants per nosaltres com són:

• la reurbanització necessària del carrer Taxdirt per donar molt més espai als vianants, reduir el trànsit motoritzat i incorporar-hi vegetació.
  • saber com podem obtenir recursos per omplir de verd la nostra escola i repensar l’espai de joc.

Aprofitem per agrair a totes les persones que porten mesos treballant per millorar l’escola i el seu entorn.