Protegim l’escola de les Aigües

Aquest dimarts 20 d’octubre les tècniques encarregades del projecte “Protegim les escoles” de l’Ajuntament de Barcelona, juntament amb el Pablo Ramos (conseller d’educació del Districte Horta-Guinardo) i el Jordi Villar (tècnic d’educació i infància del Districte), ens van explicar, a la Iolanda Gras (directora de l ‘escola) i a les representants de la comissió de camí escolar de l’AFA, les actuacions previstes per millorar la seguretat a l’entorn de l’escola.

Les obres es preveuen començar el proper 9 de novembre i consistiran en:

• Millorar el pas de vianants del c. Taxdirt més proper al c. Sardenya (on actualment  es creen bassals) aixecant la cota de calçada a nivell de la vorera. Així, les persones que creuïn el pas de  vianants no hauran de baixar i pujar pels guals, si no que seran els vehicles els que salvaran el desnivell. Això millorarà l’accessibilitat del pas de vianants i, al mateix temps, reduirà la velocitat de circulació dels vehicles.
  • Senyalitzar i semaforitzar un nou pas de vianants el c. Sardenya, just per sobre del c. Romans. Així, les famílies que venen del sud-oest de l’escola, podran creuar el c. Sardenya per aquest nou pas de vianants, sense haver de pujar a l’alçada del carrer Taxdirt o baixar a travessera de Gràcia.
  • Senyalitzar a terra de la calçada i prèviament a diversos passos de vianants un rectngle taronja amb la inscropció de “ESCOLA” per advertir als vehicles de que es troben en un entorn escolar.

• Incorporar 6 nous bancs  al vorera del c. Sardenya i elements i espais de joc espontani.
  • A la vorera del c. Sardenya que uneix l’escola amb l’institut Terea Pàmies, pintar-la amb elements que facilitin la percepció de que és una vorera que pertany a un entorn escolar.

Així mateix, es preveu la pacificació del c. Taxdirt i reduir-ne radicalment el trànsit de pas. De moment, s’han col·locat uns senyals verticals amb:

• La inscripció “Zona de prioritat per a vianants“.
  • Una icona d’una persona caminant i la silueta d’una bicicleta.
  • Senyal R-301 de velocitat de circulació limitada a 10 km/h.
  • Senyal R-100 de circulació prohibida a tots els tipus de vehicles, excepte parking, serveis i bicicletes.

En la reunió es va manifestar la necessitat urgent de complementar aquesta senyalització (actualment molt difícil de veure) amb altres actuacions que facilitin que els vehicles percebin el c. Taxdirt com un carrer de vianants i busquin vies alternatives de desplaçaments, respectin als vianants i la velocitat de 10 km/h establerta.

Vam insistir en la necessitat de:

• Eliminar el carril d’estacionament per guanyar-lo com a espai pels vianants, com s’ha fet a l’escola Ferran i Clua:
  • Col·locar en aquest espai mobiliari urbà (bancs, jardineres,…)
  • Pintar a la calçada elements que ajudin a percebre l’espai com a zona de vianants (aquí es poden veure alguns exemples).
  • Canviar la ubicació del senyal col·locat a la cruïlla amb Marina perquè queda amagats darrera del senyal de prohibit estacionar.
  • Incorporar senyalització vertical als vials que hi conflueixen informant que pel c. Taxdirt ja no s’hi pot circular.
  • Enviar una circular al veïnat informant del canvi de regulació del c. Taxdirt i recordant les condicions per poder-hi circular i la limitació de velocitat.

Sense aquest tipus d’intervenció, ens veiem obligats a seguir tallant el c. Taxdirt durant les entrades i sortides dels alumnes i assumint les famílies una responsabilitat que no ens correspon. Confiem que properament ens podrem reunir amb l’Ajuntament per aclarir aquesta problemàtica i buscar-ne una solució.

Posteriorment a la reunió, es va enviar per mail una presentació, elaborada per la  comissió de camí escolar, amb un recull de totes les problemàtiques detectades (us n’hem adjuntat unes imatges). Algunes de les quals quedaran resoltes amb les actuacions que properament s’executaran, però d’altres caldrà seguir treballant perquè es portin a terme. Estarem molt agraïts de rebre més aportacions. Recordeu que, per col·laborar, podeu contactar amb la comissió a través del correu: camiescolar.afaaigues@gmail.com.

Finalment, agrair tota la feina de les persones que han participat en el Projecte Illa Verda Baix Guinardó, que amb les seves idees, participació i perseverança van aconseguir que enguany puguem beneficiar-nos de les millores que properament s’executaran. Moltes gràcies!!