Les joguines no són de nens o nenes

Des de la comissió de gènere i diversitat, us volem fer arribar un recull d’enllaços relacionats amb temes de gènere i diversitat molt engrescadors.

CARTA DEL REI MELCIOR: El rei Melcior ha preparat  un missatge perquè els nens i les nenes sapiguen que les joguines no tenen gènere, totes i tots poden demanar el que més els hi agradi! Alguns dels infants de l’escola l’han vist a l’aula i, a més de quedar al·lucinats, han pogut reflexionar sobre aquest tema.

CARTA A SES MAJESTATS: la comissió de gènere de l’AFA de l’escola veïna Fructuós Gelabert ha elaborat un vídeo sobre les cartes que les nenes i els nens de l’escola han escrit  a Ses Majestats demanant una societat més justa, igualitària i lliure d’estereotips de gènere. Les cartes  es poden consultar en aquest enllaç. Un any més, ens traiem el barret davant l’espectacular feina que fan des d’aquesta comissió de gènere de l’AFA del Fructuós. Moltíssimes gràcies per obsequiar-nos amb aquests vídeos i reflexions!!

SEXUALITZACIÓ DE LES NENES EN LA PUBLICITAT: L’Observatorio de la Imagen de las Mujeres (OIM) ha realitzat un estudi sobre la sexualització de les nenes en la publicitat. Aquí en teniu la pesentació:

A més, us posem l’enllaç al resum de l’estudi i també a un recull gràfic amb les idees més sorprenents, elaborat per l’Ana Bernal Triviño.

NINES QUE TRANSMETEN QUE EL SEU COS ÉS UN DESASTRE: En aquest article es parla sobre “les nines que transmeten que el seu cos és un desastre” i de com encara ens falta molt per avançar cap a la igualtat…. a les botigues de joguines encara ens trobem colors, passadissos, grandàries, llenguatges, espais i rols diferenciats per gènere:

NENS QUE JUGUEN A NINES: recentment el diari Ara ha publicat aquest article on es posa de manifest que el sexisme continua present en molts aspectes de la vida, també en les joguines. Cal posar fi, d’una vegada per totes, a la idea que les nines són cosa de nenes:

MIRADA ESTRÀBICA, DE XIULA: Finalment, us recomanem escoltar atentament la lletra de la recent estrenada cançó del grup infantil Xiula, que parla sobre la diversitat dels infants amb una mirada i una perspectiva de pell de gallina.

Confiem que gaudiu amb totes aquestes propostes i que, mica en mica, aconseguim una societat ben diversa però on no hi hagi desigultats. Bones festes!!