Reunió amb Districte sobre Taxdirt

El passat dimarts 2 de març ens vam reunir al Districte amb polítics i tècnics de l’Ajuntament, la Iolanda Gras (directora de l’escola) i veïns del carrer Taxdirt.

La Rosa Alarcón, regidora del districte i de mobilitat de l’Ajuntament, ens va explicar les dues propostes amb les quals estan treballant pel c. Taxdirt:
– Recuperar el carril de circulació (però al costat muntanya), ampliar la vorera del costat mar entre Sardenya i la meitat del c. Tadirt, i a l’altra meitat reservar una zona de càrrega i descàrrega i unes places de zona verda. Aquesta intervenció suposaria un cost de 100.000 euros i es podria executar, si tot anés bé, el novembre del 2021.
– Canviar el sentit del carrer de Taxdirt únicament entre Marina i Sardenya i reservar una zona de càrrega i descàrrega al costat muntanya (on hi ha les de moto).
Ens agradaria poder-vos compartir els plànols però l’Ajuntament no ens els ha facilitat.

La Iolanda, directora de l’escola, va explicar que la primera solució no resoldria la problemàtica actual de la seguretat de les famílies, ja que l’espai de la vorera seria del tot insuficient.

L’AFA, en la mateixa línia, va mostrar al seva perplexitat davant la proposta de perdre la pacificació i va explicar tots els avanatatges de seguretat que representava l’opció de canviar de sentit el tram:
1) ESPAI PELS VIANANTS: TOTA LA SECCIÓ DEL VIAL AL LLARG DE TOT EL TRAM
2) REDUCCIÓ DRÀSTICA DEL TRÀNSIT DEL TRAM
3) REDUCCIÓ DE LA VELOCITAT DE CIRCULACIÓ DELS VEHICLES
4) S’ELIMINARÀ L’ENLLUERNAMENT DE LES PERSONES CONDUCTORES, QUAN EL SOL QUEDA ALINEAT AMB TAXDIRT.
5) NO CALDRÀ TALLAR EL CARRER. SI ES CONSIDERÉS NECESSARI, NO CALDRIA EL CONTROL PER PART DE LES FAMÍLIES.
6) MILLORARÀ LA SEGURETAT DE LES FRANGES ON NO TALLEM EL CARRER: ENTRADES I SORTIDES DEL MIGDIA, EXTRAESCOLARS, CASALS,…
7) MILLORARÀ LA SEGURETAT EN LES ENTRADES I SORTIDES DELS PATIS OBERTS I DELS ACTES ORGANITZATS A L’ESCOLA.
8) PACIFICARÀ TAMBÉ LA RESTA DE TRAMS DE TAXDIRT, QUE TAMBÉ SÓN DE PRIORITAT PER A VIANANTS
9) REDUIRÀ LA CUA DE VEHICLES QUAN EL SEMÀFOR ESTÀ EN VERMELL
10) REDUIRÀ LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA I ATMOSFÈRICA
11) MILLORARÀ LA SEGURETAT DE LA VORERA PASSANT DE TAXDIRT – SARDENYA (COSTAT BESÓS)
12) MILLORARÀ LA SEGURETAT DE LA CRUÏLLA TAXDIRT – SARDENYA
13) MILLORARÀ LA SEGURETAT DEL PAS DE VIANANTS SARDENYA AIGÜES AVALL TAXDIRT
14) MILLORARÀ LA SEGURETAT DEL PAS DE VIANANTS A DIFERENT NIVELL DE TAXDIRT – SARDENYA (COSTAT LLOBREGAT)
15) MILLORARÀ LA SEGURETAT DEL PAS DE VIANANTS DE TAXDIRT – MARINA (COSTAT LLOBREGAT)
16) MILLORARÀ LA SEGURETAT DEL CARRIL BICI DE MARINA
17) POTENCIARÀ EL PROJECTE ILLA VERDA BAIX GUINARDÓ

Us adjuntem la presentació amb la qual es va recolzar el nostre discurs. Cal tenir present, que la vam elaborar prèviament a la reunió, sense saber el detall de les propostes de l’Ajuntament i, per tant, fent hipòtesis sobre per on podrien anar els trets.

Els veïns van mostrar també les seves inquietuds i necessitats.

Finalment, es va acordar que l’Ajuntament estudiaria una proposta de solució i ens la presentaria en 10 dies.

Recordeu que podeu fer qualsevol aportació referent a l’entorn escolar al mail: camiescolar.afaaigues@gmail.com