Acabem el curs amb l’entorn escolar més pacificat però no suficient

D’aquí a un parell de setmanes s’acabarà el curs escolar, un curs marcat per la pandèmia i que també recordarem per altres temes que, a més petita escala, també han suposat un pas important per l’escola, com la pacificació de l’entorn escolar:

• S’ha instal·lat un nou semàfor per creuar el carrer Sardenya a l’alçada del carrer Romans, facilitant l’accés a l’escola de totes les famílies que provenen del Camp de’n Grassot.
  • S’ha elevat a cota de vorera el pas de vianants de Taxdirt – Sardenya, donant prioritat al pas dels vianants.
  • S’han col·locat nous bancs a la vorera de Sardenya, facilitant l’espera de les famílies.

Però, sense dubte, el gran canvi han sigut les entrades i sortides a l’escola pel carrer Taxdirt. Queden molt lluny aquelles estressants aglomeracions que es generaven a l’accés del carrer Sardenya, on quasi no hi havia espai per esperar-se, els cops de colze per aconseguir entrar per la porta i els conflictes a la rampa entre els infants que anaven en un sentit i les famílies amb cotxets en l’altre.

Aquest curs hem pogut gaudir d’unes entrades i sortides relaxades, tenint espai per saludar a la resta de famílies, gaudint d’un espai de relació i convivència. Principalment gràcies a totes les famílies que han col·laborat en el tall del carrer Taxdirt i també a l’esforç de l’escola en habilitar una porta com a entrada i l’altra de sortida i en esgraonar els horaris dels diferents cursos. Mil gràcies!!

Des de la comissió de camí escolari la Direcció de l’escola, hem treballat intensament per aconseguir que el carrer Taxdirt es pugui consolidar com l’accés pels infants a l’escola, aprofitant que la porta és més àmplia, el carrer és menys transitat que Sardenya i que l’Ajuntament ha apostat perquè sigui un carrer de prioritat per a vianants. A tal fi, vam aconseguir que durant el primer trimestre:

• es col·loquessin senyals verticals
  • s’eliminés el carril d’estacionament
  • es col·loquessin bancs, bol·lards i pilons
  • es pintés amb franges verdes la calçada

Malauradament, aquestes actuacions són clarament insuficients i actualment hi circulen massa vehicles i a velocitats massa elevades, sense respectar la prioritat dels vianants i posant en risc la seguretat dels infants.

Per això, hem insistit reiteradament a l’Ajuntament en la necessitat de trobar una solució al problema. Aquest trimestre hem fet diverses accions, de les quals destaquem:

• La participació en la reunió amb el Districte i veïnat del 10 d’abril, defensant la necessitat de reduir el número de vehicles que circulen per Taxdirt i la seva velocitat.
  • L’enviament al policia de barri de la Guàrdia Urbana d’una explicació molt detallada de les indisciplines detectades al carrer Taxdirt i la sol·licitud de col·laboració.
  • La participació en la presentació de la figura del policia de barri del dia 5 de maig sol·licitant novament la presència de la Guàrdia Urbana per controlar les indisciplines detectades a Taxdirt.
  • L’explicació de la nostra problemàtica en el Plenari del Districte del 6 de maig aprofitant una proposició d’ERC referent a aquest tema.
  • La participació en les reunions amb el Districte arrel del projecte d’Illa Verda Baix Guinardó, un dels objectius del qual, precisament, és la pacificació de l’entorn escolar.

Grata sorpresa la nostra quan el 26 de maig l’Alcaldessa de Barcelona, l’Ada Colau, ens va reunir al carrer Taxdirt per conèixer de primera mà la problemàtica d’inseguretat del carrer.

Recordar-vos que aquest estiu s’executarà a cota de vorera el pas de vianants de Taxdirt-Marina. A més, informar-vos que el Districte s’ha compromès a complementar les actuacions de Taxdirt col·locant bancs de fusta, jardineres, més bol·lards i un element reductor de velocitat. Hem reiterat que no serà suficient per aconseguir que el carrer sigui veritablement de prioritat de vianants perquè hi seguiran circulant massa vehicles i hem insistit en la necessitat d’efectuar un canvi de sentit del tram, tal i com al seu dia s’havien compromès a fer si era necessari.

Confiem doncs, que puguem començar el curs vinent gaudint d’un carrer Taxdirt més segur i que no sigui necessari col·locar les tanques per assegurar que es compleixi la prioritat dels vianants.