Dia de la dona i els personatges de ficció

Benvolgudes famílies,

Aquest any hem volgut dedicar el dia de la dona als reptes que ens podem marcar com a famílies a l’hora d’educar als nostres fills i filles promovent la igualtat de gènere. Uns reptes que de ben segur haurien d’incorporar el món del cinema i dibuixos animats infantils on, històricament,els personatges femenins han quedat en segon pla. Us adjuntem uns cartells on hem volgut mostrar-ho.

La representació dels personatges de ficció continua ancorada als estereotips de gènere: els homes, líders i herois; les dones, en l’àmbit familiar o romàntic. Les trames dels personatges femenins acostumen a girar entorn dels seus atributs: la veu, el físic, la bondat, la dolçor,… i basen el seu creixement personal en satisfer les necessitats de l’home. Segons dades del 2022, només un 7% de la ficció infantil supera el Test de Bechdel, que té com a requisit que inclogui almenys dues dones, que parlin entre elles i que el tema de conversa no giri al voltant d’un home.

De tots aquests temes, parlarem a la trobada-sopar d’avui dijous a les 20h, on compartirem també les reflexions que ens heu anat deixant a l’urna lila!

Us hi esperem!
Comissió de gènere

Sant Medir: dissabte 2 de març

Aquest dissabte 2 de març tindrà lloc la festa de Sant Medir (normalment se celebra el dia 3 de març). Per si en voleu saber una mica més, us en aquest enllaç us podeu descarregar una explicació del que consisteix la festa, així com una breu explicació de la llegenda i l’origen de la tradició.

Us animem a participar a aquesta festa tan gracienca!

Comissió de comunicació

comunicacio.afaaigues@gmail.com

Propera Junta de l’AFA: Dijous 29 de febrer

Avui, 29 de febrer a les 18:30 celebrem la propera junta de l’AFA, tal i com sabeu, totes les famílies de l’AFA estan convidades a participar.

Salutacions.

Junta de l’AFA

Jornada de mesura del confort a l’escola

Després de recollir les vostres opinions sobre l’edifici a través d’enquestes, la comissió verda de l’AFA hem considerat necessari fer una avaluació tècnica de l’edifici a nivell de confort.

Per fer-ho, hem contactat a la cooperativa d’arquitectes Arqbag per organitzar dues jornades de mesura que, a l’hora, serviran com a situació d’aprenentatge pels alumnes de cinquè.

El passat 20 de febrer va tenir lloc la primera jornada on es van obtenir resultats molt interessants. Amb l’ajuda d’aparells de mesura els infants van poder prendre mesures en tres aules de l’escola avaluant diferents paràmetres: temperatura, humitat relativa, concentració de Co2, luminiscència i nivell de soroll.

Per acabar, es va  recordar als infants que nosaltres som el motor del canvi i que podem prendre mesures als espais com per exemple: regular la calefacció, ajustar les persianes i apagar les llums quan disposem de llum natural.

Aquesta jornada de medició la repetirem al juny i amb totes les dades obtingudes us farem arribar un breu informe sobre el confort de l’edifici.

Comissió Verda

verda.afaaigues@gmail.com

II Trobada/Sopar del Dia de la Dona i Reptes 8M

El proper dijous 7 de març a les 20h celebrarem al menjador de l’escola (entrada per Sardenya) la segona edició de la trobada/sopar del Dia Internacional de la Dona. Animem a les dones de la comunitat educativa de l’Escola de les Aigües o qualsevol persona adulta de l’escola que s’hi vulgui sumar. Cal portar sopar de carmanyola, plats, gots i coberts on cadascú porta alguna cosa de menjar per compartir.

Aquest any volem reflexionar sobre els següents REPTES que tenim les famílies a l’hora d’educar els nostres infants en la igualtat de gènere:

• Rols a casa
  • Llenguatge sexista
  • Discriminació
  • Educació emocional

Per a totes les persones que tinguin coses a dir però que no us sigui possible anar a la trobada, a la sortida de l’escola per Taxdirt del dimarts 5 al dijous 7 de març habilitarem una URNA LILA.

L’any passat va ser tot un èxit i esperem ser més aquest any! Us hi esperem!

Comissió de festes i comissió de gènere i igualtat

Els alumnes de l’Escola de les Aigües participen al vídeo de l’AFFAC

Cada any, l’AFFAC (ASSOCIACIONS FEDERADES DE FAMÍLIES D’ALUMNES DE CATALUNYA) realitza una campanya instituacional per motivar a les famílies a matricular a l’Escola Pública. Enguany, dos alumnes de l’Escola de 3r, la Dalanda i el Leo, han participat 🙂 Us compartim el vídeo i el missatge de campanya.

📢 Benvolgudes famílies, ja és aquí la campanya ✨ Matricula a la Pública ✨I si, per una vegada, escoltem #LesRaonsQueImporten? Aquest any deixem enrere estadístiques, indicadors i informes.

🎥 Us presentem els veritables motius per apostar per una educació pública i de proximitat, i ho fem escoltant les veus més importants: les de l’alumnat!

🔎 affac.cat/matricula-publica

Comissió de comunicació

comunicacio.afaaigues@gmail.com

Activitats mobile social congress (per un model electrònic just) a l’escola de les aigües

El proper dissabte 2 de Març, de 11 a 14h, se celebrarà a l’escola la 9ª edició del MOBILE SOCIAL CONGRESS. Hi hauran jocs infantils i servei de canguratge pels infants, mentre les famílies assistim a una interessant taula rodona sobre l’ús de pantalles en infants i adolescents. Finalment podrem gaudir junts d’un aperitiu familiar!

ss.jpg

Esperem que sigui del vostre interès!!

Adjuntem l’enllaç al programa. Cal inscripció prèvia!!

Comissió Benestar Digital

digital.afaaigues@gmail.com

Propera Junta de l’AFA: Dijous 29 de Febrer

La setmana que ve celebrem la propera junta de l’AFA, tal i com sabeu, totes les famílies de l’AFA estan convidades a participar.

Us adjuntem l’ordre del dia en el següen ellaç,       Ordre del dia

Salutacions.

JUNTA DE l’AFA