VAGA 22M. Nota en relació a la nota lliurada per l’escola a les famílies.

En motiu de la convocatòria de VAGA DE TOT L’ESTAT i DE TOTS ELS SECTORS DE L’ENSENYAMENT convocada pel proper 22 de maig de 2012, i en relació a la nota lliurada a les famílies per part de l’equip de mestres de l’escola, l’AMPA vol fer les següents consideracions:

1. L’AMPA de l’Escola Jovellanos, i per la seva part la FAPAC, recolza aquesta convocatòria i mostra el seu rebuig a les retallades en educació impulsades pel Govern de la Generalitat i pel Govern de l’Estat, que afecten la nostra escola, la cohesió social i el futur del nostres fills i filles.

2. Que el dret de vaga és un dret fonamental i que una convocatòria de vaga és una oportunitat també per educar els nostres infants en valors de democràcia i de respecte al lliure exercici dels drets.

3. Que a la nostra escola s’han de garantir els serveis essencials (mínims), i que aquests han estat fixats en l’Ordre corresponent.

4. Que en cap cas l’assistència o no dels alumnes a l’escola aquest dia ha de restar condicionada al grup al que pertanyen, o al fet que un docent determinat decideixi o no fer vaga -sigui o no tutor de grup-, sinó al lliure criteri dels pares i mares, sense que pugui haver indicacions en un sentit o altre per part de l’escola.

5. No obstant això, cal tenir present que un dia de vaga és un dia singular i que, per tant, no es pot garantir el compliment de la programació prevista.

6. L’AMPA de l’escola vol manifestar el seu agraïment sincer a tots els mestres que amb la seva vocació i el seu compromís individual ajuden els nostres fills i filles a créixer com a persones i ciutadans crítics, en el marc d’un sistema de valors democràtic.

Barcelona, 21 de maig de 2012