Donem suport a la vaga d’educació

Des de l’AFA donem suport a la vaga d’educació i a les docents, així com recolzem les reivindicacions que afecten directament als nostres fills i filles.

Què hi ha previst per demà?

Divendres 20 de març
Vaga a tot Catalunya
Hi participen docents, conserges i personal d’administració, fet que pot deixar l’activitat dels centres molt limitada
Manifestació a les 12.30 h, de plaça Tetuan fins al Parlament

Per què es fa la vaga?

No és només una qüestió salarial, sinó un problema estructural que afecta directament els nostres infants:

Aules massificades i ràtios molt elevades
Manca de recursos per a l’atenció a la diversitat i la inclusió
Baixes que no es cobreixen i falta de psicòlegs, orientadors i personal de suport
Retallades que no s’han revertit a l’escola pública
L’acord del Departament d’Educació s’ha fet amb sindicats que només representen el 20% del professorat i es considera insuficient. Per això, la vaga continua.

Recomanació de l’AFA

Seguint el comunicat de l’escola sobre el seguiment massiu per part de les docents de la nostra escola i els serveis mínims previstos (6 docents per tot l’alumnat que assisteixi demà), us animem, en la mesura del possible, a totes les famílies que us ho pugueu organitzar a no portar els vostres fills i filles a l’escola per rebaixar la pressió sobre les 6 docents en serveis mínims i per assegurar que els nens i nenes de les famílies que no puguin organitzar-se estiguin ben ateses.

Les AFA ens sumem a la MANIFESTACIÓ per l’EDUCACIÓ!

Les AFA ens sumem a la MANIFESTACIÓ per l’EDUCACIÓ!

Quan? Dissabte 15 de novembre
A quina hora? 12 h
On? Plaça Urquinaona (Barcelona)

Famílies, sortim al carrer per defensar una educació pública inclusiva, equitativa i de qualitat per a tot l’alumnat.

  • Reforcem la xarxa pública
  • Reduïm els concerts educatius
  • Despleguem el Decret d’Educació Inclusiva
  • Combatem la segregació escolar

És moment d’un canvi real: més recursos, més planificació i més compromís amb l’escola pública.

Més informació: http://bit.ly/47TEnJS

Participació a la campanya JotambéHiVullAnar

Benvolgudes famílies,

Confiem que hàgiu tingut unes bones festes i una molt bona entrada d’any!

Des de l’AFA escola de les Aigües us animem que demà dimarts 24 de gener us sumeu a la campanya #JoTambéHiVullAnar fent-vos una fotografia portant una sabata diferent a cada peu i la pengeu a les vostres xarxes socials (twitter, instagram, facebook, etc.). Us adjuntem un document amb uns exemples dels possibles missatges que podeu penjar.

Aquesta campanya és una acció impulsada per altres famílies i AFA’s d’altres escoles, amb el suport de la aFFaC, per reivindicar el desplegament del Decret d’educació inclusiva. El 2017 es va aprovar aquest Decret que tenia com a objectiu que tots els infants amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) poguessin gaudir del dret a l’educació amb les mateixes condicions que els seus companys i companyes. Perquè el millor lloc on poden estar els infants que necessiten un suport addicional és amb la resta del grup, i perquè no hi ha res millor per a una aula que viure la diversitat en positiu.

Lamentablement, però, aquest Decret mai s’ha desplegat plenament. El Departament d’Educació mai ha elaborat les mesures necessàries fer-lo efectiu, ni ha destinat els recursos materials i humans adequats per posar-lo en pràctica. Segons la normativa, els responsables educatius tenien 4 anys per desplegar aquest Decret, un termini que va acabar just fa un any, l’octubre de 2021.

Avui podríem estar celebrant el primer aniversari de l’aplicació del Decret d’Inclusiva, avui molts infants i joves podrien anar a classe, quedar-se al menjador, anar de colònies i fer activitats extraescolars sense que la seva condició física, psicològica, socioeconòmica o de salut fos utilitzada com una limitació. Avui més de 200.000 alumnes catalans que tenen alguna Necessitat Específica de Suport Educatiu podrien gaudir del dret a l’educació com la resta de nenes, nens i joves.

En aquesta pàgina web trobareu més informació de l’acció: https://affac.cat/affac/jo-tambe/ així com el vídeo que han elaborat per la campanya:

Us animem a sumar-vos-hi! Com a AFA, ja hem donat el nostre recolzament signant el manifest.

Moltes gràcies,

Junta de l’AFA escola de les Aigües

EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA

 

                 Manifestació contra polítiques educatives de Wert i Rigau

                        
MANIFESTACIÓ UNITÀRIA DE LA COMUNITAT EDUCATIVA
DISSABTE 17 DE MAIG,  A LES 12:00h, a Plaça Urquinaona
 
CONTRA LES POLÍTIQUES EDUCATIVES DE WERT I RIGAU
UNA VEGADA MÉS  LA COMUNITAT EDUCATIVA SURT AL CARRER
 
Ens mou el convenciment que necessitem un sistema educatiu centrat en l’educació pública.Una educació pública cohesionadora a l’hora que de qualitat. I, per tant, una educació de titularitat pública i gestionada des de les instàncies públiques. Una educació gratuïta, universal, catalana, integral, laica, coeduativa, democràtica i participativa, inclusiva i compensadora de desigualtats,  enfocada a la igualtat d’oportunitats.I adequadament finançada.
 
L’EDUCACIÓ PÚBLICA SEGUEIX ESSENT  PERJUDICADA 
 
RECLAMEM UN CANVI RADICAL DE LES POLÍTIQUES EDUCATIVES DEL GOVERN DE LA GENERALITAT
 
+ info a fapac.cat

SETMANA DE LLUITA PER L’EDUCACIÓ PÚBLICA

Al Jovellanos tindrem un Sant Jordi reivindicatiu, començant pel nostre Drac , que ja porta la samarreta groga! I aquest dijous 25A , hem organitzat juntament amb AMPA d’altres escoles i instituts de Gràcia una
 
TANCADA A LA SEDETA:
 

 
 
 
ANIMEU-VOS!!!
I a la CASSOLADA 21h,
FEM MOLT SOROLL!!!!

DISSABTE 6, TOTHOM AL JOVELLANOS PER DEFENSAR L’EDUCACIÓ PÚBLICA!

 
El MUCE fa una crida a totes les comunitats educatives, moviments i plataformes en defensa de l’Educació Pública de Catalunya a treballar plegats per aconseguir el mateix objectiu. Per tal de parlar i compartir les propostes convoquem a una representació (2 o 3 persones) de tots els moviments a trobar-nos en assemblea.

Dia: Dissabte, 6 d’abril 2013
Hora: 11.00h
Lloc: ESCOLA JOVELLANOS (c. Sardenya, 420) Barcelona
 
Més informació:

PER L’EDUCACIÓ PÚBLICA, CAP RETALLADA.

Benvolgudes famílies
Des de l’AMPA volem fer-vos una crida a la participació a la manifestació convocada pel MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) dissabte, 27 d’octubre, a Barcelona, amb l’objectiu de protestar contra les retallades que ja estem patint en l’educació i les que es puguin produir coincidint amb l’aprovació dels propers pressupostos de la Generalitat de Catalunya.
 

La manifestació portarà els lemes “Per l’educació pública, cap retallada”, “Invertir en educació és construir país”.

Arrencarà a les 18:00h, i anirà de la plaça Urquinaona fins a la plaça Sant Jaume.

Totes les plataformes i entitats socials i de l’educació, professorat, famílies i alumnes, estem cridades a participar per demostrar amb aquesta acció unitària que la nostra lluita és conjunta en favor d’una educació de qualitat i en contra de les retallades i de qualsevol reducció d’uns recursos necessaris per garantir el futur dels nostres fills i filles.
És important que les AMPA també hi siguem presents perquè la nostra veu s’escolti fort!
 
Si vols més informació i adherir-te al manifest:
 
Nosaltres ja ens hem adherit com a AMPA. Fes-ho tu a títol individual!

Concentració en defensa de l’escola pública

Dissabte 11 de febrer
17.00 hores
Pl. Sant Jaume

Ateses les continues retallades  que està patint l’educació pública amb el pretext de la crisi econòmica, la Comunitat educativa de Catalunya fa una crida a les famílies, estudiants, professionals de l’educació, i a tota la ciutadania a mobilitzar-se participant en la concentració del proper dissabte dia 11 de febrer a les 17 h per denunciar els efectes que estan tenint les retallades sobre el model educatiu públic, que afecten  les polítiques educatives, socials i laborals, vulneren drets que posen en perill la igualtat d’oportunitats, la cohesió social i, per tant, el futur dels nostres infants i joves. No a l’aprovació del pressupost d’Ensenyament de la Generalitat per al 2012. És inferior al del 2007, tot i que té 150.000 alumnes més. Reclamem per l’educació prioritat en la despesa pública  perquè és una de les claus per construir el futur.
Convoquem, doncs, les famílies, estudiants, professionals de l’educació,  i tota la ciutadania a mobilitzar-se concentrant-nos a la Plaça Sant Jaume dissabte 11 de febrer a les 17:00 h.